Code Center
تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.

انتشارات نانو

450_-1524479664

 

400dar400

ما ادعا داریم با این پکیج می توانید به راحتی دین و زندگی را در کنکور بالای ۹۰% بزنید. یادگیری آیات و مفاهیم و معانی آن ها بطور کامل به صورت تضمینی !!! یادگیری ارتباط بین آیات ، احادیث ، اشعار ، متون کتاب به طور کامل در کمترین زمان !!!! آموزش کل دین و زندگی پیش دانشگاهی کنکور در دو ساعت و چهل و پنج دقیقه

روش‌ های مطالعه‌ ریاضی تجربی- مبحث‌ های پایه

موضوع : به شیوه نفرات برتر ...

روش‌ های مطالعه‌ ریاضی تجربی- مبحث‌ های پایه

روش مطالعه مبحث های پایه ریاضی تجربی

shive_bartarha

 

پریسا بابایی

ابتدا کتاب درسی یک دور و روزنامه وار مطالعه کنید. سپس به یافتن مطالب و جملات کلیدی کتاب در دور دوم و سوم بپردازید. در مرحله بعدی، قبل از تست زدن به مرور نکات از درخت دانش و درسنامه ابتدای کتاب آبی بپردازید. سپس تست های سراسری کتاب آبی را حل کرده و در نهایت به سراغ پاسخگویی به تست های تالیفی بروید.. در نهایت به پاسخ تشریحی هر تست مراجعه کنید و در صورتی که تستی صحیح پاسخ نداده اید و یا برای شما جالب بود را در کتاب خودآموز تان و یا کلاسور ارزیابی وارد نمایید و برای خود کلکسیون ارزشمندی فراهم نمایید. پیشنهاد می کنم که از همین دوران، به مدیریت زمان خود در جلسه آزمون توجه کنید. با تکرار چند باره مرور کتاب درسی و تست های کتاب آبی می توانید بر موضوعات آزمون تسلط پیدا کنید

تکتم رزبانی

۱-خواندن کامل و خط به خط کتب درسی
۲-یاد گیری کامل تمام فرمول ها و مفاهیم اصلی کتاب با حل دوباره مثال ها 
۳-درک و یادگیری کامل انواع توابع با ترسیم نمودارهای توابع مختلف و ویژگی آن‌ها 
۴-حل تمامی مثال ها و تمرین ها و مسایل کتاب درسی
۵-حل تمرین ها و مثال های جزوه دبیر
۶-خلاصه برداری و نکته برداری از مباحث مهم
۷-حل تست های طبقه بندی شده
۸-رسم توابع مهم و کاربردی در برگه ای روی میز یا دیوار که هر روز دیده شود.
۹-مرور آموخته ها و حل دوباره تست ها

توکلی پسر

برای مطالعه این مباحث دانش آموز ابتدا باید کتاب درسی خود را به طور دقیق مطالعه کند و نکات آن را برای خود استخراج کند هم‌چنین جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پیدا کند. بهتر است دانش آموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهای مهم کتاب درسی را برای خود مارکدار کند.بعد از مطالعه به حل سوالات و تمرینهای کتاب درسی و جزوه خود بپردازد و اگر مشکلی در مبحث پیدا کرد با حل کتاب دوسالانه خود به رفع مشکلا‌ت بپردازد. کتاب سوالا‌ت پرتکرار با وجود سوالا‌تی مفهومی و ساده کمک زیادی در یادگیری داوطلب دارد و هر سوال آن یک مفهوم تازه از تابع درجه دوم را آموزش می دهد.

توکلی دختر

ابتدا مطالعه دقیق و مفهومی جزوه و حل دوباره مثالهای آن بدون توجه به جوابهای داده شده و سپس مطالعه کتاب و مثالها وتمرین های آن پیشنهاد می شود. برای درک وفهم بهتر هر مبحث دانش آموز مفاهیم پایه آن مبحث را در صورت یادگیری قبلی به طور اجمالی ودر صورت عدم درک و یادگیری قبلی به طور کامل مطالعه نماید تا بدین طریق هر مبحث را به صورت پایه ای فرا گیرد.

حامد توکل

پس از خواندن کتاب درسی و حل تمرینات کتاب دانش آموزان باید ابتدا خلاصه درسهای نوشته شده در کتاب آبی را به طور کامل مطالعه کنند و سپس از هر تیپ دو سوال را زده و تنها به یک تیپ اکتفا نکنند و پس از آن از روی پاسخ نامه تستها را به طور کامل تحلیل کرده علل ضعف خود را یافته ویادداشت کنند و پس از تسلط در زمانهای تست زنی بعدی تستها را با زمانبندی مشخص بزنند.

حمیده زنجیری

برای مطالعه این مبحث دانش آموز ابتدا باید کتاب درسی خود را به طور دقیق مطالعه کند و نکات آن را برای خود استخراج کند همچنین جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پیدا کند. بعد از مطالعه به حل سوالات و تمرینهای کتاب درسی و جزوه خود بپردازد و اگر مشکلی در مبحث پیدا کرد با حل کتاب دوسالانه خود به رفع مشکلات بپردازد. کتاب سوالات پرتکرار با وجود سوالاتی مفهومی و ساده کمک زیادی در یادگیری داوطلب دارد .در صورت تسلط بر این کتاب داوطلب می تواند به سراغ کتاب آبی و تستهای کنکورهای سالهای قبل برود و خود را در بوته آزمایش قرار دهد. ابتدا چند سوال را بدون در نظر گرفتن زمان پاسخ دهد و بعد از یک یا دو روز به حل تستها با در نظر گرفتن زمان اقدام کند تا بداند چقدر بر مبحث تسلط پیدا کرده است.

رئوف ذباح

برای مطالعه این مبحث دانش اموز ابتدا باید کتاب درسی خود را بطور دقیق مطالعه کند و نکات ان را برای خود استخراج کند همچنین جزوه معلم خود را بطور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پیدا کند بهتر است دانش اموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهای مهم کتاب را برای خود نشان دار کند.

رضا هوشیاری

دانش آموز ابتدا باید مفاهیم   اولیه آمار را یاد بیگیرد سبس با دسته بندی داده ها و جدول ونمودارهای آماری آشنا شود ودر آخر شاخص های آماری که شامل شاخص های مرکزی وبراکندگی فرمول های آنهاست را بیاموزد

سجاد اقتداری

بهترین روش ، روش آزمونی می باشد  یعنی دانش آموز تعدای سوال را  انتخاب و  برای خود وقت مشخص می کند و با استفاده از روش های تست زدن  و  با توجه  به وقت تعیین شده  به سوالات  پاسخ دهد  و در پایان به سراغ پاسخنامه  تشریحی برود  و نکاتی که  باعث انحراف یا  پاسخ اشتباه او شده است  را  مشخص کند  و  در مک دفترچه بنویسد  .

سعید دشتی

داوطلب باید ابتدا کتاب درسی را مطالعه نماید وسپس درس نامه های این کتاب را بخواند و از آن ها نکته برداری کند و در طول روز های مختلف خلاصه های خود را مرور کند و بعد از این که کتاب درسی و درسنامه های این کتاب را خواند شروع کند به تمرین تست ها و در حین تمرین تست ها تستهایی را که نکته دار هستند علامت بزند تا در انتها آن ها را بار دیگر تمرین بنماید

سمانه سلیمانی

۱-خواندن کامل و خط به خط کتب درسی ۲-یاد گیری کامل تمام فرمول ها و مفاهیم اصلی کتاب با حل دوباره مثال های ارایه شده ۳-درک و یادگیری کامل انواع توابع با ترسیم نمودارهای توابع مختلف و ویژگی ها۴-حل تمامی مثال ها و تمرین ها و مسایل کتاب درسی ۵-حل تمرین ها و مثال های جزوه دبیر ۶-خلاصه برداری و نکته برداری از مباحث مهم ۷-حل تست های طبقه بندی شده ۸-رسم توابع مهم و کاربردی در برگه ای روی میز یا دیوار که هر روز دیده شود. ۹-مرور آموخته ها و حل دوباره تست ها

سمانه ولوئیان

در مبحث معادله و نامعادله چگونگی تعیین علامت چند جمله ای ها اهمیت بسیاری دارد لذا به دانش آموزان توصیه می شود ابتدا چند تمرین از تعیین علامت حل کرده و پس از کسب مهارت لازم به تست های بخش معادله و نامعادله بپردازند.

سمیه امیری

دانش اموزر ابتدا بایدکتاب درسی را به طوردقیق مطالعه کند.برای یادگیری این مبحث فصل سوم کتاب ریاضی ۲پیش نیاز محسوب میشود. در کنار کتاب درسی میتواند برای درک عمیق تر مطلب از جزوه ی معلم یا کلاس یا کتاب اموزشی استفاده کند.سپس تمرین ها حل شده و حل نشده ی کتاب درسی را بار دیگر حل تا انتها و تا مرحله ی رسیدن به جواب اخرحل کند.سپس باید از کتاب های دوسالانه سوال تشریحی حل کند تا مطالب در ذهن تثبیت شود. و سپس به سراغ تست های کتاب ابی برود .در کتاب ابی بیشتر از ۱۰۰تست از این مبحث وجود دارد و با توجه به اینکه این مبحث مجددا در ازمون۷فروردین طبق برنامه راهبردی مطرح میشود میتوان به دانش اموز توصیه کرد که هر هفته ۱۵-۲۰تست از این کتاب را حل کند.تست های سراسری در این مبحث نکاتی داردکه تسلط بر تست های کنکور را دوچندان می کند..

سیما احمدیان

برای مطالعه این مباحث دانش آموز ابتدا باید کتاب درسی خود را به طور دقیق مطالعه کند و نکات آن را برای خود استخراج کند همچنین جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پیدا کند. بهتر است دانش آموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهای مهم کتاب درسی را برای خود مارکدار کند.بعد از مطالعه به حل سوالات و تمرینهای کتاب درسی و جزوه خود بپردازد و اگر مشکلی در مبحث پیدا کرد با حل کتاب دوسالانه خود به رفع مشکلا‌ت بپردازد. کتاب سوالا‌ت پرتکرار با وجود سوالا‌تی مفهومی و ساده کمک زیادی در یادگیری داوطلب دارد و هر سوال آن یک مفهوم تازه از تابع درجه دوم را آموزش می دهد. در صورت تسلط بر این کتاب داوطلب می تواند به سراغ کتاب آبی و تستهای کنکورهای سالهای قبل برود و خود را در بوته آزمایش قرار دهد. ابتدا چند سوال را بدون در نظر گرفتن زمان پاسخ دهد و بعد از یک یا دو روز به حل تستها با در نظر گرفتن زمان اقدام کند تا بداند چقدر بر مبحث تسلط پیدا کرده است.داوطلب بعد از حل تعدادی تست باید آنها را بررسی کرده و به بررسی مشکلات خود بپردازد و در جهت رفع آنها نکات مهم را در دفتر خود یادداشت نماید تا بتواند در زمان کوتاه بعد از عید برای مرور مطالب از انها استفاده کند.

صغری لرکی

با توجه به مبحث داده شده و مطالعه ی کتاب درسی و حل چند تمرین تشریحی ا زکتاب دوسالانه می توان باحل روزانه ۵ سوال در روز کل تست های این مبحث به پایان می رسد و تمام مطالب را با عمق تقریبی ۸۰ تا ۹۰ درصد فرامی گیرند

عصمت السادات مقدسی

ابتدا  مطالعه جزوه معلم (که به زبان ساده  دانش آموز است ) وسپس کتاب درسی  توصیه می شود.بعد به حل مسائل کتاب درسی بپردازند با توجه به تنوع سوالات بخش احتمال در کتاب دو سالانه ریاضی چنانچه در آخر به دقت به حل کامل این سوالات بپردازند تقریبا با انواع سوالات این قسمت آشنا شده و تصور می شود که دیگر اشکالی نداشته باشند.

عطیه شریعت

اولین مرحله در آموختن مثلثات آموختن جدول سینوس و کسینوس زاویه های مبدا است که راه بهتر یاد گرفتن آنها استفاده از دایره ای است که نمودار سینوس کسینوس و تانژانت و کتانژانت روی آن مشخص باشد .
در مرحله بعدی باید رابطه های بین این کمیت ها را حفظ کرد
سومین مرحله که مهم ترین مرحله است توانای و تسلط در ارتباط دادن چندین رابطه به هم است که این تسلط و توانایی با تمرین زیاد و حل تست زیاد به دست می آید
پس از تسلط سراغ تست های کنکور سراسری می رویم ولی چون تنوع سوالات این مبحث زیاد است پیشنهاد می کنم تست های خارج کشور و آزاد به عنوان مکمل تمرین شود.

غزاله ارشدی

برای مطالعه این مبحث باید متن کتاب درسی کامل خوانده شود و تمامی تمرین ها و مثال های کتاب به طور کامل حل شود ، سپس به حل تمرین هایی که در جزوه اش دارد بپردازد در این مسائل دانش اموز می بایست بر روی دامنه توابع تاکید ویژه ای داشته باشد. بعد از آن تست های کنکور سراسری سال های اخیر را حل کند تا کاملا با نحوه طراحی سوالات کنکور اشنا شود.همچنین باید توجه داشته باشد که از هر تیپ سوال حداقل یک سوال حل کند و اگر در تیپ خاصی از سوالات مشکل دارد با حل سوالات مشابه به رفع مشکل بپردازد.

غزاله بنائی

برای مطالعه مثلثات این روش کاربردی را به شما پیشنهاد میکنم : ابتدا مطالعه دقیق این مبحث از روی کتاب درسی ، در ادامه در جهت تکمیل یادگیری مطالعه بر اساس جزوه و دفتر ریاضی ، سپس رفع نکات ابهام در مورد یادگیری مثلثات با کمک کتاب سبز ریاضی پایه و در جهت حل تمرین و نمونه سوال کتاب دوسالانه و کتاب کار ریاضی ۲ و ریاضی ۳ را توصیه میکنم و در نهایت در راستای تکمیل آخرین حلقه یادگیری یعنی جمع بندی و تسلط ، حل تست های کنکور و تالیفی از کتاب آبی ریاضی پایه یعنی همین کتاب در کنار دوره نکات در قسمت خلاصه درس کتاب آبی می تواند اتمام کننده یک یادگیری کامل در مورد مبحث ترسناک ولی شیرین مثلثات باشد ***** در پایان یادگیری و دوره نکات مثلثات با کمک  فلش کارت ویژه مثلثات کانون که با قیمتی ناچیز در دسترس هست می تواند پیشنهادی ساده و در عین حال طلایی باشد.

فاطمه بافتی

دانش اموزان برای مطالعه صحیح و گرفتن نتیجه بهتر باید به دقت نکات اموزشی ان مبحث را یاد گرفته و برای این منظور از مطالب مطرح شده توسط معلم در کلاس درس و تمرین ها و تست های گفته شده از وی شروع کرده تا در همان کلاس بتواند رفع اشکال نموده و در خانه توسط کتاب های در اختیار و مفید تمرین ها را انجام دهد و به درک بهتری از درسش برسد و در پایان از تمرین ها و مثال های موجود در کتاب درسی استفاده کند و به دقت و باتعیین وقت مورد نیاز حل نماید و سپس از کتاب های کانون که نمونه ان دوسالانه با سوال های پر تکرار می باشد بهره ببرد.

فاطمه زنگنه

برای مطالعه این مبحث ابتدا باید مفهوم معادله ونلمعادله و انواع آنها را خوب بفهمد سپس طریقه تعیین علامت کردن آنها را خوب یاد بگیردو در نهایت معادلات شامل عبارات گویا را بخواند و این نکته را هم در نظر داشته باشد  که در بعضی ازاین معادلات گویا که خیلی سخت میشوند می تواند با انتخاب متغیر جدید معادله را ساده تر کند و در آخر به مطالعه نامعادلات گو یا بپردازد و از تذکر های داخل درسنامه ها نیز استفاده کند  .

فاطمه نجفی

پس از خواندن کتاب به طور مفهومی و حل سوالات کتاب به طور تشریحی آنگاه می توانند به درس نامه آبی مراجعه کنند تا تمام نکات جدید را نیز بیابند و از آن خلاصه برداری کنند.با حل یک روز در میان ۵ سوال می توانند این مبحث را به خوبی برای آزمون جمع نمایند.در کنار این کار با توجه به جدول هدف گذاری و حل سوالات کتاب جمع بندی به صورت آزمون و با زمانبندی یک روز در میان به راحتی می توان مباحث را جمع بندی کردو به پایان برد.

فرامرز قائمی

پیشنهاد می شود برای درک وفهم بیشتر هر مبحث دانش آموز سعی کند مفاهیم پایه آن مبحث را اگرقبلا یاد گرفته فقط مروراجمالی داشته باشد واگر مشکلی درآن دارد دوباره آنرا مطالعه کند وبرای رفع اشکال از دبیر مربوطه ویا پشتیبان ودوستان خود کمک بگیرد. همچنین باید تسلط کامل به جزوه معلم وکتاب درسی داشته باشد وسعی کند حتی تمرین های داده شده توسط معلم که درسرکلاس حل شده وهمچنین مثالهای حل شده کتاب را دوباره بدون توجه به جوابهای داده شده حل کندسپس به سراغ کتاب دوسالانه خود رفته و برای تثبیت بیشتر مطلب چند سوال با پاسخ و چند سوال بدون پاسخ تشریحی حل نماید.

فرشاد نوری

به نظر من بعد از یاد گرفتن این مباحث از روی جزوه استاد بهترین کار این است که به حل سوالات کنکور سالهای اخیر بپردازیم چرا که کار کردن روی همین سوالات دانش آموز را به امادگی بسیار بالایی می رساند چون که سوالات در این مبحث در سالهای اخیر بسیار شبیه به سالهای گذشته و احتمالا شبیه به سوالات امسال هم هست

فرشته محمودی

برای مطالعه این مبحث مطالعه دقیق کتاب درسی را در اولویت خود قرار دهیدوتمام فرمول ها و نکات متن کتا ب امار را با دقت تحلیل کنید وسپس تمرین های کتاب را با دقت حل کنید وبعدبرای درک مطالب از کتاب سبز یا جزوات کمک اموزشی که به تشریح نکات مبهم کتاب ومعرفی نکته ها و روش ها ی مهم حل تست پرداخته استفاده کنید وبعد برای تثبیت مفاهیم چند تست یا تمرین اموزشی داشته باشید که مفاهیم اساسی امار را یاد بگیریدوسپس برای تسلط پیدا کردن تست زماندار تالیفی وسراسری بزنیدو درصد گیری کنید.

کورش بنایی

با توجه به حجیم بودن کتاب درسی آمار و مدلسازی، معمولا داوطلبان این احساس را دارن که باید کل کتابی به این حجم را بخوانند برای یک یا دو تست!! شیوه ی پیشنهادی من برای مطالعه این مبحث می تواند تنها در یک بازه مطالعاتی کلیه مطالب را فرابگیرند. با رجوع به درخت دانش تهیه شده در ابتدای فصل این کتاب، داوطلب شمایِ کلی مطالبی که باید بداند را پیدا می کند، و در کتاب درسی تنها به سراغ این مطالب می رود(البته این تنها بدلیل لزوم استفاده از کتاب درسی است و گرنه درسنامه های کتاب آبی جامع و کامل می باشند خصوصا برای این مبحث) بعد از مطالعه ی کتاب درسی، و فراگرفتن تعاریف و روابط، به تستها رجوع می کنیم و تستهای ابتدایی هر تیپ را پاسخ می دهیم تا اگر جایی ایراد مفهومی باقی مانده برطرف شود و سپس همه ی تست ها را با در نظر گرفتن زمان پاسخگویی،پاسخ می دهیم. توجه شود که معمولا تست های آماری حلِ طولانی دارند و داوطلب حتما باید در نظر داشته باشد که در کوتاه ترین زمان به تستها پاسخ دهد.

لیلا نصیری جوانقلعه

باتوجه به اینکه ازمون سیزده بهمن یکی از ازمون های ویژه وجمع بندی میباشد ودانش اموز درطول سال این مباحث را مطالعه کرده است  به دانش اموزان توصیه میشود از منابع مرور خود استفاده کنند.۱-مطالعه فیش هایی که درطول سال برای فرمول های مهم وفرار تهیه کردند.۲-مطالعه کتاب خوداموز وتست های مهم وشک دار واشتباهی که درکتاب خوداموزنوشته اند.۳حل دوباره سوالات ازمون هی قبلی.۴-حل ازمون غیر حضوری.۵-حل دوباره ی تست هایی که از کتاب ابی مارکدار کرده بودند.درحالت کلی دانش اموز دراین ازمون بایستی به جمع بندی درس ریاضی بپردازد بااجرای مراحلی که دربالا گفته شد.چراکه دانش اموز  فرصت کافی برای مطالعه کتاب وحل تمرینات کتاب دوسالانه  را درازمون های گذشته داشته است.همچنین دانش اموزان دراین ازمون میتوانند برای جمع بندی ومرور بیشتر از کتاب جمع بندی پایه کارکرده وبرای درس ریاضی هم تست بزنند وهم این درس راجمع بندی کنند.

محمود نصیری مقدم

برای مطالعه این مبحث دانش آموز ابتدا باید کتاب درسی خود را به طور دقیق مطالعه کند و نکات آن را برای خود استخراج کند همچنین جزوه معلم خود را به طور کامل مطالعه کند تا بتواند بر مبحث تسلط پیدا کند. بهتر است دانش آموز در زمان مطالعه نکات و قسمتهای مهم کتاب درسی را برای خود نشان دار کند سپس برای تثبیت بیشتر مفهوم احتمال از کتاب دوسالانه حتما چندین تمرین با پاسخ و بدون پاسخ تشریحی حل نماید.

محمودی پسر

مبحث احتمالات به دلیل اینکه از قوانین خاصی تبعیت می کند نیاز به تمرین های بیشتری دارد که پیشنهاد می شود دانش اموز تمام مبحث  کتاب و جزوه را به دقت مطالعه کرده سپس به سراغ دوسالانه رفته و البته با کارکردن زیاد به این مهم دست یابدودر پایان با زدن تست های متنوع ذهن خود را باز تر کند.

مریم بیات

پیشنهاد می کنم ابتدا متن کتاب درسی را به دقت مطالعه کنید وسپس به سراغ کتاب ابی بروید وقبل از شروع تست ها درسنامه را به خوبی مطالعه کنید  که حاوی نکات تستی می باشد .اما اگر در تست زنی احساس ضعف کردید کتاب ابی را کنار گذاشته واز روی کتاب سبز بخوانید تا  مطلب را کاملا ادراک کنید .کتاب دو سالانه نیز کمک شایانی به تثبیت مطالب می کند .پس از درک کامل دوباره به سراغ کتاب ابی بروید وحال شروع به تست زنی کنید تست های مهم را برای مرور دوباره در ایستگاه های جبرانی نشان دار کنید .وهمزمان به پاسخ نامه تشریحی هم توجه داشته باشید حتی اگر سوالی را هم درست حل می کنید  تا از راه حل ها ونکات تستی غافل نشوید

مریم شکویی

برای خواندن این مبحث کلا هر درسی توصیه می شود ابتدا درس هر روز همان روز و مطالعه ی کامل کتاب درسی انجام شود. دانش آموز پس از خواندن درس بعد از تدریس معلم (درس هر روز همان روز) و مطالعه ی کتاب درسی و جزوه باید تمامی مثال ها ی کتاب را حل کند و جواب را حتما روی کاغذ بنویسید و فقط به روخوانی مثال ها اکتفا نکند حتی اگر سوال می تواند به راحتی حل کند. هر سوالی حتما نکته ای برای یادگیری دارد. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر دانش آموز می تواند از کتاب های کمک آموزشی نظیر کتاب های بنفش کانون استفاده کند . درس را دوباره مرور کرده و مشکلاتش را بر طرف کند. تا اینجا درس فقط خوانده شده است حال باید مطالب خوانده شده را روی سوال ها پیاده کرد و با حل کردن سوالات آموخته ها را تثبیت کرد. برای این کار ابتدا حل کردن تمامی سوالات و تمرین های کتاب درسی و سپس حل کردن سوالات صفحات زوج کتاب دو سالانه توصیه می شود . دانش آموز باید سوالات را به طور کامل و تا آخرین مرحله که به جواب برسد حل کرده و حتما بنویسد. در واقع سوالات این مرحله آموزشی است اگر دانش آموز با سوالی مشکل داشت ابتدا از روی جواب سوال را حل کرده و بعد از یادگیری جواب یکبار دیگر به سوال پاسخ دهد. پس از این مرحله دانش آموز می تواند سوالات صفحات فرد کتاب دوسالانه را برای سنجش آموخته هایش از خود امتحان بگیرد ، سولاتی را که مشکل دارد با دقت بیشتر و با توجه به سوالات مشابه صفحه قبل حل کند. بعد از این مرحله دانش آموز می تواند تست های کتاب آبی را در بسته های ۲۵ – ۴۰ تایی و با زمانبندی و استفاده از تکنیک × و – حل کند. بعد از حل تست ها حتما مراحل مطالعه را برای مباحثی که جلوی سوال آن علامت منفی گذاشته است تکرار کند و برای خودش مشخص کند که برای هر سوال × دار مثلا سه سوال مشابه حل کند. به انش آموز توصیه می شود با توجه به حجم زیاد مطالب و فرصت کم دو هفته ای تا آزمون جمع بندی پایه روشی تقریبا مثل روش سه روز یکبار اجرا کنند اما با این تفاوت که اول هفته ی اول را چند روزی مطالع کنند ، دانش آموزان قوی تر ابتدا نقاط ضعف خود را جبران کنند سپس کل مطالب را مرور کنند اما دانش آموزان ضیف بر عکس عمل کنند تا حداقل نقاط قوتشان را بهتر کرده و تثبیت کنند و در واقع ۵۰ درصد مطالب را با عمق صد در صد بخوانند سپس در روزهای انتهایی هفته اول یک آزمون کتاب جمع بندی را حل کنند تا پیشرقت کارشان را ببینند و برای چند روز آینده با توجه به نتیجه ی حل کردن این آزمون برنامه ریزی کنند . اواسط هفته ی دوم نیز آزمون دوم را حل کنند و حتما دو روز را به مرور اختصاص دهند. مرور دانش آموز در طی این دو هفته و همچنین دو روز قبل از آزمون می تواند شامل کتاب خود آموز کلاسور ارزیابی آزمون های غیر حضوری آزمون های کانون از اول مهر تا کنون و همچنین تست ها و سوالاتی که نشان دار کرده باشد.

مریم هوشداری

هردانش آموزی باید بعدازمطالعه ی دقیق کتاب درسی و جزوه دبیربه سراغ سوالهای تشریحی این مبحث برود و از کتاب کارودوسالانه تمامی تمرینها راحل کند وبعدازآن درسنامه ی کتاب آبی راخوب مطالعه کرده و بعداز تثبیت مطالب در ذهن خود برای تسلط این مبحث از کتاب آبی تستهای این قسمت رابزند.وبه دانش آموزان توصیه میشود اگر دراین مبحث اشکال دارند به صورت تدریجی هر شب ۱۰تست از این کتاب را بزنند

مستوره نوربخش

با همان طبقه بندی کتاب پیش بروند ابتدا سوالات کنکور سالهای ۶۰ تا ۷۰ سپس سوالات کنکور ۷۰تا ۸۰ سپس کنکور سراسری ۸۰ تا۹۰ را حل کنند

چه امتیازی می دهید؟
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
۰ تا کنون ثبت شده است
تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "کنکور سرا" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. گرافیک و طراحی : پارس تمز