Code Center
کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.

468_357051911468_357051911

450_-1524479664

11112

400dar400

ما ادعا داریم با این پکیج می توانید به راحتی دین و زندگی را در کنکور بالای ۹۰% بزنید. یادگیری آیات و مفاهیم و معانی آن ها بطور کامل به صورت تضمینی !!! یادگیری ارتباط بین آیات ، احادیث ، اشعار ، متون کتاب به طور کامل در کمترین زمان !!!! آموزش کل دین و زندگی پیش دانشگاهی کنکور در دو ساعت و چهل و پنج دقیقه

۱۳ توصیه برای مطالعه مبحث اسید و باز

موضوع : به شیوه نفرات برتر ...

۱۳ توصیه برای مطالعه مبحث اسید و باز

shive_bartarha

برای مطالعه مبحث اسید و باز چندین نکته را باید در نظر گرفت:

اول : برای مطالعه این مبحث فرا گرفتن نام شیمیایی ترکیب‌های شیمیایی و نوشتن فرمول شیمیایی آن‌ها از روی نام شیمیایی باید بخوبی فرا گرفته شود که این امر با ممارست و تمرین زیاد در فرا گرفتن این نام‌گذاری‌ها امکان‌پذیر است.

دوم: فرا گرفتن کامل موازنه برای ترکیب مواد شیمیایی و تعیین اسید و باز طی یک واکنش شیمیایی.

سوم :مطالعه ساختار ترکیب‌های شیمیایی و ترکیب‌های یونی و کووالانسی از کتاب شیمی ۲ برای تعیین نوع یک ترکیب .

ستاره شهبازیان

 

*مطالعه ی کامل متن کتاب و حل خودآزمایی‌ها و توجه کامل به پاورقی ها و حاشیه‌ی کتاب درسی.

*توصیه می‌شود قبل از حل تست گزیده‌ی نکات کتاب را مطالعه کنید.

* حل تمرین تشریحی بیش‌تر قبل از تست زنی و درک مفهوم

*سرعت فاکتور مهمی در حل سوالات این بخش است.
*حل تمرین تشریحی بیش‌تر قبل از تست زنی
*طبقه بندی انواع نظریه های اسید و باز

*مفاهیم مشترک نظریه‌ها را بنوسید.(مرز بین نظریه‌ها را برای خود مشخص کنید.)

امید نژادقلی

 

برای یادگیری فصل اسیدها و بازها پیشنهاد می‌شود دانش آموز ابتدا تمامی فرضیه‌ها و نظریه‌ها را به ترتیب زمانی به صورت فهرست وار بنویسد،باید اهمیت فرضیه های نادرست هم در نظر گرفته شود ،چرا که راه رسیدن به مدلهای بعدی از همین اشتباه ها بوده است.

سپس ۲ مدل اصلی اسید و باز را بنویسید و با کشیدن چند فلش رو به روی آن‌ها، ویژگی‌های اسید وباز و آمفوتر در هر یک را بنویسد.

در مرحله ی بعد اسید ها و باز های مهم و پر کاربرد در کتاب درسی را شناسایی کرده و پس از آن به حل مسائل بپردازد .

سالی وامنانی

 

ابتدا به مطالعه ی دقیق خط به خط کتاب درسی بپردازید.

نکاتی که بسیار در کتاب درسی پر اهمیت هستند را یادداشت کنید.

نکات درسنامه ی کتاب آبی را قبل از تست‌زنی مرور نمایید.

فراموش نکنید که در این فصل حتما ترتیب قدرت اسیدی و نام اسید ها را بر اساس طبقه بندی کتاب درسی حفظ کنید و برای تسلط بیش‌تر تست هایی در زمینه ی فراگیری قدرت اسیدی را کار کنید.

سعیده شکروی

 

روش مطالعه‌ی فصل اسیدها وبازها با روش مطالعه ی دو فصل اول کاملاً متفاوت است.

درفصل اول و دوم ما بیشتر با مفاهیم سروکارداریم و همین‌طوربا فرمول‌ها و نیازی به حفظ کردن خط به خط کتاب نیست.

اما در فصل اسیدها وبازها و فصل بعد از آن یعنی ا لکتروشیمی ،لازم است که دانش آموزان سطربه سطرکتاب راحفظ کنند، به همین دلیل بایدمتن کتاب راچندین بار مطالعه کنند تا با مفهوم اسیدها و باز ها آشناشوند و ویژگی های آن‌ها را بشناسند و بر اساس نظریه‌های مختلف، در هر واکنش ،مطابق نظریه ی مناسب، اسید و باز را مشخص کنند و بتوانند اسید و باز مزدوج را در یک معادله ی شیمیایی تشخیص دهند.

برای رسیدن به اهداف بالا بهتر است در این فصل مطالب مهم از قبیل نظریه های مختلف و… رابه روش درخت حافظه که درسایت کانون آموزش داده شده است خلاصه برداری کنید.

سمیرا فرهودی

 

از آن‌جا که این مبحث بسیار حفظی است دانش آموز باید از نکات مطرح شده در درسنامه و پاسخ نامه یادداشت برداری کرده و فلش کارت‌هایی هم تهیه شود تا با مرور ،تسلط کافی روی انواع اسیدها و بازها داسته باشید و هم‌چنین با توجه به سوالات، اسیدها و بازهای مهم، با ماژیک پر رنگ شود تا با هر بار مرور و نگاه در ذهن تداعی شود.

سمیه سعیدی

 

برای به خاطر سپردن اسید و بازها از قوی به ضعیف یا بالعکس لازم است دانش آموز از یک اسم خاص استفاده کند تا هنگام یاد آوری آنها در سوالات سرعت بالاتری داشته باشد.یادگیری اسامی اسید و بازهای مزدوج کنار هم برای کاهش اشتباه دانش آموز بسیار مفیداست.

شیوا شاه بابایی

 

دانش آموزان باید خواص تک تک انواع اسید و باز را یاد گرفته و با هم مقایسه کنند و توانایی های خود را در واکنش های مختلف مورد بررسی قرار دهند و برای این منظور می توانند در ابتدا جزوه که به زبان ساده دانش آموز میباشد مطالعه کنند و سپس کتاب درسی که منبع اصلی کنکوراست و سپس کتاب آموزشی(کتاب سبز کانون) وپس از آن جهت تسلط بیشتر روی مطالب کتاب آبی کانون که پیشنهاد میشود دانش آموزان در ابتدا درس نامه اول مبحث را مطالعه نمایند و سپس تست کار کنند و همچنین توجه داشته باشند که سوالات مهم و یا نکته دار را جهت جمع بندی و یادگیری بهتر مارک دار کنند واین سوالات را چند روز قبل از آزمون مرور کنند.

علی شاهی

 

با توجه به این که این فصل از شیمی پیش دانشگاهی دارای معادلات واکنش مختلف است که لازم است دانش آموزان به خوبی بعد از تدریس دبیر مربوطه بر کتاب درسی تمرکز کنند وتمامی واکنش های یاد شده در حواشی کتاب همچنین تصاویر کتاب را فرا گیرند و بعد از حل سوالات حل شده در کلاس بهتر است برای تثبیت موارد مفهومی به حل سوالات تشریحی از کتاب سولات پر تکرار بپردازند تا با پرسش های مفهومی که از بطن کتاب استخراج شده اند مواجه شوند .آنگاه بعد از مطالعه گزیده نکات کتاب آبی ابتدا به حل سوالات کنکور های گذشته سپس به حل تست های تالیفی پرداخته شود. لازم به یاد آوری است که مرور و مطالعه متن کتاب در این فصل خالی از لطف نیست.

فائزه عظیمی

 

چون مبحث اسید ها و باز ها و هم‌چنین مدل های ارائه شده در این مبحث جهت کنکور از اهمیت خاصی برخورداراست به دانش آموزان توصیه می شود که برای مطالعه این مبحث ،کتاب درسی خود را بادقت مطالعه کنند. زیرا منبع اصلی جهت کنکور کتاب درسی است سپس در هنگام مطالعه خلاصه برداری هم داشته باشند ودر پنج شنبه های قبل از آزمون آن را مطالعه کنند.

توصبه می شود که جهت تثبیت مطالب در ذهن‌شان از مثال‌های کتاب و هم‌چنین سوال‌های تشریحی کتاب دوسالانه را حل کنند.

توصیه می شود جهت کسب تسلط در این مبحث از کتاب های آبی کانون استفاده کنند و تست‌های سراسری آن را در اولویت قرار دهند و سپس تست های آزاد و تالیفی را حل کنند

فاطمه ترکمن

 

ابتدا کتاب درسی را مطالعه و حتما خلا صه نویسی کنند (فرمول های این فصل را با روش جعبه لایتنر به خاطر بسپارند )سپس تست های کنکوری را زمان دار پاسخ داده و بررسی کنند در روز دیگر نکات تست های کنکوری را به همراه حلاصه درس ها و درسنامه مرور کرده و تست های تالیفی را جواب دهند.

مریم میرزاجانی

 

ابتدا هر قسمت مشخص شده برای آزمون را دانش آموز باید مطالعه کند.

من توصیه می‌کنم بعد از خواندن هر قسمت ،مطالعه ای بر روی درسنامه ی مربوط به آن از روی کتاب آبی داشته باشند و نکات کلیدی را در کتاب درسی یادداشت کنند (این فصل از فصول پر محتوا وبه ظاهرسخت کتاب است اما در عین حال با یادگیری مفاهیم اسید باز در نظریه های مختلف دانشمندان بسیار ساده و نمره آور میتواند باشد).

سپس در مرور هایتان مروری هم روی نکات یاداشتیتان داشته باشید و پس از آن مطالعه تست های کنکور سراسری و آزاد و سپس تست های تالیفی در صورت داشتن زمان(حل تست در این قسمت به دلیل تنوع زیاد مطالب بسیار ضروری است.)

معصومه رئیسی

 

۱- مطالعه دقیق کتاب درسی برای تشخیص بهتر اسید وباز ها و تسلط کامل روی نام های اسید وباز ها داشته باشید.

۲- از روش خلاصیه‌برداری استفاده کنید .

۳- اسید وباز ها را با هم مقایسه کنید .

۴- برای یادگیری بیش‌تر وتسلط لازم، از کتاب دوسالانه سوال حل کنید.

۵- تهیه جدول (که در این جدول اسید وبازها از قوی به ضعیف مرتب شوند) –

۶- برای تثبیت این مبحث از کتاب آبی تست های کنکور سراسری و تست های تألیفی آزمون های کانون حل و تحلیل شود.

میترا بجدی

چه امتیازی می دهید؟
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
۰ تا کنون ثبت شده است
تمام حقوق مادی و معنوی و طرح قالب برای "کنکور سرا" محفوظ است و هر گونه کپی برداری خلاف قوانین می شود. گرافیک و طراحی : پارس تمز